Expo 2020 Dubai to wydarzenie o charakterze globalnym, które skupia uwagę całego świata. Podczas konferencji, seminariów biznesowych, a także spotkań B2B, polscy przedsiębiorcy mogą nawiązać nowe kontakty i wzmacniać swój potencjał biznesowy na rynkach Bliskiego Wschodu. W ekspansji zagranicznej polskim firmom pomaga także udział w międzynarodowych targach branżowych, które odbywają się w towarzystwie Wystawy Światowej w Dubaju. Zaliczają się do nich m.in. Arab Health i Gulfood.
Arab Health, które odbyło się w dniach 24-27 stycznia 2022 roku, zgromadziło ponad 3500 wystawców. Na miejscu i online odwiedziło je ponad 56 tysięcy zwiedzających.
24 stycznia 2022 roku polskie stoisko na targach Arab Health odwiedził m.in. Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 Dubai, Adrian Malinowski
Okazją do promocji dla polskich firm z sektora spożywczego są targi branżowe Gulfood, które zaplanowano w dniach od 13 do 17 lutego 2022 roku. Organizatorem stoiska będzie Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Pojawią się na nim 24 firmy z Polski, rodzimi przedsiębiorcy będą wystawiać się także samodzielnie
Na Expo 2020 Dubai Pawilon Polski jest miejscem blisko 1000 wydarzeń. Duża część spośród nich to inicjatywy o charakterze biznesowym, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom polskich przedsiębiorców. Ich uzupełnieniem jest udział w targach branżowych, towarzyszących Wystawie Światowej od początku jej trwania. Stanowią silny bodziec do rozwoju na zagranicznych rynkach dla firm z różnych, perspektywicznych branż. Pozwalają lepiej przedstawić produkty i usługi oraz poznać nowych potencjalnych partnerów handlowych.
Arab Health – największe targi branży sprzętu medycznego na Bliskim Wschodzie
Od 24 do 27 stycznia 2022 roku polskie firmy i startupy z branży medycznej uczestniczyły w targach Arab Health, które są największym tego typu wydarzeniem na Bliskim Wschodzie. Tegoroczna 47. edycja odbyła się w Dubai World Trade Centre. W jej trakcie przedstawiciele polskich firm prezentowali innowacyjne usługi i technologie, które zmieniają branżę medyczną. Na Arab Health poszukiwano potencjalnych inwestorów zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami z branż elektromedycyny, technologii medycznych, sprzętu diagnostycznego, laboratoryjnego, fizjoterapii i sprzętu ortopedycznego. Organizatorem stoiska, na którym wystawiały się rodzime firmy, była Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Promowało się na nim około 80 przedsiębiorców, a 40 spośród nich było obecnych na miejscu. Polskie firmy wystawiały się na stoisku PARP-u, Śląska oraz samodzielnie. Nawiązywano nowe kontakty z partnerami handlowymi z krajów z regionu Bliskiego Wschodu.
Łącznie na targach branżowych Arab Health pojawiło się 3500 wystawców z ponad 60 krajów z całego świata. Targi odbywają się w Dubaju, mają szeroki zasięg oddziaływania i są także bramą do rynków afrykańskich i krajów z Azji Środkowej. Polski sprzęt medyczny cieszy się coraz większym zainteresowaniem, m.in. w Niemczech, Danii, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, jak i w Chinach, Kazachstanie czy Turcji. Zwiększona rozpoznawalność polskich firm medycznych na rynkach międzynarodowych to między innymi efekt skutecznie prowadzonych działań promocyjnych, w tym obecności na najważniejszych targach branżowych na świecie. O międzynarodowym charakterze polskich firm produkujących sprzęt medyczny może świadczyć fakt, że średnio 60 proc. ich obrotu przypada na eksport.
Gulfood – branża spożywcza z całego świata w jednym miejscu
W dniach od 13 do 17 lutego 2022 roku odbędą się jedne z najważniejszych targów dla branży spożywczej – Gulfood. Organizatorem polskiego stoiska będzie Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Przedsiębiorcy z różnych stron świata zaprezentują swoje produkty w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Targi Gulfood to największe targi z branży spożywczej na świecie. W tym roku odbędzie się 26 edycja tego wydarzenia. Weźmie w nich udział 120 krajów wystawczych w 21 halach, łącznie ponad 4000 wystawców, natomiast liczba odwiedzających sięga około 93 tys. osób. Wydarzenie to stanowi doskonałą okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych z potencjalnymi kontrahentami nie tylko z ZEA oraz innych krajów arabskich, ale także z całego świata, w szczególności z Azji i Afryki.
W maju odbędzie się z kolei Arabian Travel Market. Stoisko polskiej branży turystycznej będzie udostępnione dla odwiedzających targi od 9 do 12 maja 2022 roku.
Go To Brand – promocja marek na rynkach zagranicznych
W zaistnieniu na targach branżowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich pomaga program Go To Brand Expo 2020. Z łącznego wsparcia finansowego, które 70 mln zł, skorzystało 295 firm. Projekt, za którego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Świadczy o tym fakt, że przedsiębiorcy złożyli łącznie aż 454 wnioski, w tym 132
z województwa mazowieckiego. Najwięcej wniosków złożyły mikrofirmy – 285. 120 aplikacji pochodziło
z kolei od firm małych, a 49 od przedsiębiorstw średniej wielkości. Łączna wartość wnioskowanego wsparcia wyniosła 111 mln zł. Budżet konkursu, pierwotnie zaplanowany na 50 mln zł, w związku ogromnym zainteresowanie, finalnie został zwiększony do 70 mln zł.
Dofinansowanie w ramach „Go to Brand” otrzymały projekty, które mają na celu promocję marek produktowych nie tylko w trakcie wydarzeń organizowanych podczas Wystawy Światowej Expo 2020 Dubai, ale też targów branżowych. W programie promocji opracowanym przez Ministerstwo Rozwoju
i Technologii, wydarzenia targowe obejmują kilkanaście branż i sektorów innowacyjnej gospodarki, takich jak: biotechnologia i farmaceutyki, budownictwo, części samochodowe i lotnicze, maszyny
i urządzenia, moda i kosmetyki, IT/ICT, jachty i łodzie rekreacyjne, żywność, sprzęt medyczny, meble, usługi prozdrowotne oraz energetyka, ochrona środowiska.
- Admin