Istnieją setki tysięcy zapytań, które można zadać w samym tylko Google, nie mówiąc już o innych wyszukiwarkach. Jednak większość z tych zapytań była już wielokrotnie zadawana i udzielano na nie odpowiedzi. Dzieje się tak dlatego, że użytkownicy szukają konkretnych odpowiedzi na swoje pytania, więc będą je zadawać wciąż i wciąż. Jako właściciel firmy możesz myśleć, że to zła wiadomość - w końcu kto chciałby konkurować z tymi samymi zapytaniami raz po raz? Chociaż stanowi to wyzwanie dla optymalizatora, daje również kolejną możliwość wyróżnienia firmy na tle konkurencji i zapewnia skuteczne pozycjonowanie w Google. Aby odnieść sukces na dzisiejszym rynku, Twoja witryna musi wyróżniać się na tle konkurencji. Musisz przyjąć nowe podejście do marketingu internetowego. W tym wpisie na blogu przedstawimy trzy różne sposoby na zwiększenie pozycji Twojej witryny w rankingach dzięki najlepszym praktykom SEO.
Bądź przejrzysty i uczciwy
Jednym z najważniejszych sposobów na poprawę SEO jest bycie przejrzystym i uczciwym. Jeśli ludzie nie ufają Twojej firmie, nie będą od Ciebie kupować, niezależnie od tego, jak wiele hiperłączy posiadasz. Jest to szczególnie ważne w przypadku branż silnie regulowanych, takich jak opieka zdrowotna, usługi finansowe lub wszelkie inne branże podlegające nadzorowi rządowemu. Nie oznacza to tylko przestrzegania prawa, ale również stosowanie się do zestawu najlepszych praktyk w danej branży. Przejrzystość i uczciwość pomogą Ci odnieść sukces na trzy sposoby: Po pierwsze, zbuduje wiarygodność i autorytet Twojej marki, co pomoże Ci zająć wyższą pozycję w SERP-ach. Po drugie, pomoże Ci zatrzymać klientów, ponieważ będą oni bardziej skłonni polecać Twoją firmę innym. Wreszcie, pomoże to uniknąć kar ze strony Google i innych wyszukiwarek.
Stosuj strategię marketingu treści i popraw pozycjonowanie
Największym czynnikiem decydującym o tym, czy wyszukiwarka zwróci Twoją stronę, czy stronę konkurencji, jest to, jak istotna dla zapytania jest Twoja treść. Dlatego właśnie marketing treści staje się coraz ważniejszy dla SEO. Aby skutecznie wdrożyć marketing treści, Twoja strona internetowa musi być czymś więcej niż tylko kilkoma opisami produktów i informacjami o firmie. Należy tworzyć angażujące, istotne treści, które docelowi odbiorcy będą chcieli czytać. Treści te powinny odpowiadać na pytania klientów, a jednocześnie delikatnie naprowadzać ich na oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Jeśli działania w zakresie marketingu treści zostaną przeprowadzone prawidłowo, pomogą podnieść pozycję w SERP-ach i sprawią, że klienci będą zaangażowani w działania Twojej marki.
Zapewnij doskonałe doświadczenie użytkownika
Innym sposobem na poprawę SEO jest zapewnienie doskonałego doświadczenia użytkownika. Celem SEO jest zwiększenie ruchu na stronie oraz odpowiednie pozycjonowanie. Jeśli jednak Twoja strona nie reaguje na potrzeby użytkowników i trudno się po niej poruszać, nawet najbardziej dokładne wyniki wyszukiwania nie będą miały znaczenia. Dlatego właśnie zapewnienie doskonałych wrażeń użytkownikom jest równie ważne, jak podniesienie pozycji witryny w rankingach. Zaczyna się to od optymalizacji treści pod kątem dostępności. Oznacza to, że Twoja witryna powinna być łatwa w nawigacji dla osób korzystających z komputerów lub innych urządzeń cyfrowych, osób korzystających z czytników ekranu oraz osób niepełnosprawnych. Projekt witryny powinien umożliwiać łatwe czytanie, z krótkimi akapitami i wypunktowaniami. Należy też zadbać o dużą ilość białych plam i obrazów, które rozbijają tekst i sprawiają, że jest on bardziej atrakcyjny wizualnie.
- Admin